woensdag 30 november 2011

Maat houden, toetje voor een weeshuis

Charlotte Malakoff au chocolat, een mooie Franse naam voor amandelpudding met chocola en lange vingers. In het recept staat dan dat het voor 8-10 personen is. De Franse keuken bestaat toch vaak uit liflafjes en kleine beetjes in heel veel gangen? Nou dat dacht ik dus wel...

Vol goede moed begon ik aan het recept. We zijn best wel zoetekouwen en kennen ook nog wel wat vrijwilligers om ons te helpen als we er mee blijven zitten. 8-10 personen in Franse porties, dat konden we wel hebben. Tot ik alle ingrediƫnten had gemengd en met liters pudding zat. Gelukkig had ik ook belachelijk veel lange vingers gekocht en kon ik schaal na schaal bekleden en opvullen.

De charlotte is zeker voor herhaling vatbaar. Het doet me denken aan een tiramisu, maar dan op z'n Frans. En het ziet er ook nog eens heel professioneel uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten