vrijdag 11 november 2011

Pandanpasta

In toko's kom je vaak ingrediënten tegen waarvan je denk "Wat moet ik daar nou mee?" Een zo'n exotisch ingrediënt kende ik van Masterchef Australie. Pandanpasta. Zij maakten er een pandan chifon cake mee. En die zag er zo lekker uit, dat ik bij mijn eerstvolgende bezoek aan de toko meteen ook een flesje meenam. Als een kind zo blij met mijn kleine flesje groene smurrie en Chinese opschriften huppelde ik naar huis.

Pandanpasta zit in een klein flesje en is heel chemisch groen. Pandanpasta wordt gemaakt van het blad van een boom die lijkt op een palmboom. Het ruikt en smaakt een beetje als nootachtige vanille. Van een heel klein beetje, wordt alles heel erg groen. Hetgeen je aan het koken bent, je keuken (als je mijn motoriek hebt) en je vingers. Je moet dus wel een beetje opletten, als je tenminste niet heel je keuken opnieuw wil verven of gewoon van groene vlekken houdt.

Op internet ging ik op zoek naar een recept voor een pandan chifon cake en zie hier het resultaat.

4 opmerkingen:

  1. wat is het recept? het ziet er lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.waroeng.nl/pages/nl/recepten/kue-pandan.php Hier heb ik het recept vandaan. De meeste recepten zijn met kant en klare pandan-chiffon-cake-mix. Dus als je geen zin hebt in een hele groene keuken, kun je dat ook kopen bij de toko:-)

      Verwijderen
  2. Heb je ooit kwee lapis met pandan geprobeerd. Het is erg moeilijk om een recept te vinden, maar ik ga op zoek naar een indo om een recept. Een ander woord voor kwee lapis is spekkoek. Erg lekker, maar duurt wel lang om te malen. Je moet het laagje voor laagje in de oven bakken. Als ik het recept heb, zet ik het hier neer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvonne,

      ik heb wel eens spekkoek gemaakt met een bruin en een licht laagje. Volgens mij dit recept http://www.smulweb.nl/recepten/1354828/Spekkoek-indonesisch. Als je in de lichte mix pandan doet, ben je voglens mij al klaar toch? Succes!

      Verwijderen