zaterdag 26 november 2011

Tarte aux citron en aux amandes

Op pagina 9 van mijn "de kunst van het koken" geven de auteurs het volgende aan: 'Wij adviseren u met nadruk om altijd eerst het hele recept te lezen, hoeveel kookervaring u ook heeft, zelfs als u het gerecht kent.' Ik heb dat gelezen, gedacht 'goed idee!' en begon vervolgens gewoon aan het recept voor de amandelcitroentaart.

 En ook ik liep er halverwege tegenaan dat ik niet vooruit had gelezen en gooide de garnering in de vulling van de taart. Omdat ik toch niets meer kon veranderen heb ik de taart gewoon afgemaakt op mijn manier en ik kan je vertellen dat de citroenschilletjes iets minder gekarameliseerd en in de vulling in plaats van erop ook uitstekend smaken! Zoals mijn vader zei: 'Nee ik hoef niets meer te drinken, maar nog een stukje van die taart....'

De bodem is nog steeds niet wat ie op alle plaatjes is en zou moeten zijn, maar mijn zanddeeg is al minder dramatisch dan de eerste keren dat ik het geprobeerd heb. Ik denk niet dat zanddeeg en ik beste vrienden zullen worden, maar ik ben best tevreden over de samenwerking deze keer.

1 opmerking: