vrijdag 25 november 2011

Eten met vrienden

Gisteren ben ik na het werk gaan eten bij Grandcafe Vrienden in het bruisende centrum van Zoetermeer. Vrienden is een gezellig klein tentje met een heel fijne kaart en erg vriendelijke bediening. Leuk aan hun concept is dat ze een tiental gerechtjes van €8,50 op de kaart hebben staan. Zo kun je toch een aantal gangen eten zonder te ontploffen.

Ik heb de rundercarpaccio genomen, gewoon omdat ik dat altijd lekker vind. De mosterddressing was voor mij een beetje veel, maar ik hou ook gewoon van de pure smaak van het vlees. Mijn tweede gang was een creme brulee van geitenkaas, op een stukje roggebrood met rabarber en rucola. Het werd leuk geserveerd op een langwerpig bordje en was precies genoeg. Op de rekening staat handgeschreven: Fijne avond en bedankt met de namen van mensen die die avond hebben gewerkt. Dat soort kleine dingetjes maken je avond net dat beetje bijzonderder.

Op de kaart staan nog veel meer gerechten die ik nog wel eens wil proberen. Volgende keer eet ik weer met vrienden bij Vrienden!

1 opmerking:

  1. En dan een briefje terug schrijven aan de ober maakt het helemaal compleet! hihi

    BeantwoordenVerwijderen