woensdag 9 november 2011

Popelen

Een tijdje geleden zag ik op tv de film July & Julia. Over Julia Child de eerste dame die de Cordon bleu opleiding in Parijs deed en July Powell die baalde van haar werk bij een klantenservice en besloot alle recepten uit het kookboek van Julia Child te gaan maken.

Nu heb ik in mijn kast al heel veel en heel mooie kookboeken staan, maar deze bleef kriebelen. Hij was in de herdruk zeiden ze in de boekwinkel, maar hij zou deze week binnenkomen. Of ik het inkijkexemplaar even wilde zien. Maar natuurlijk wilde ik dat. En sinds vorige week kriebelt het nog meer. De verschijningsdatum was gisteren, maar ik heb nog geen e-mail dat mijn bestelde kookboek van bijna 1000 pagina's klassieke Franse gerechten binnen is. En ik zit weer als een klein kind dat wacht op sinterklaas te popelen!

4 opmerkingen:

  1. Er staat nu weer 15 november op de website... Nog 5 nachtjes slapen dan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zaterdagmiddag kwam de verlossende mail: de langverwachte nieuwe druk van de kunst van het koken is binnen. Superdik, met al 56 recepten voor soep alleen! Ik ga me vermaken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh die film is echt leuk trouwens!! Veelbelovend boek, ik kom wel proeven hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Karen: je bent natuurlijk van harte welkom! Lekker en leuk, de beste combi die er is

    BeantwoordenVerwijderen