zondag 13 november 2011

Pumpkin pie

Hoewel ik helemaal geen fan ben van herfst en winter, hou ik wel van de seizoensproducten die daar bij horen. Paddenstoelen, pompoenen, aubergines en courgettes, de markt ligt er vol mee. Na het herhaalde grote succes van de carrot cakes, heeft nu de pumpkin pie zijn intrede gedaan. Je moet er wel even de tijd voor nemen, maar dan heb je ook wat!
Ik heb wel wat ruzie gehad met het deeg, dat moest ik uitrollen tussen 2 vellen bakpapier. Op zich heel slim, dan zit niet heel je keuken onder het deeg. Helaas bleef het ook heel fanatiek aan het bakpapier vast zitten. Met wat kunst en vliegwerk heb ik toch genoeg deeg in mijn vorm weten te krijgen om een taartbodem te bakken. De zijkant is niet helemaal wat ie zou moeten zijn, maar hij smaakt prima. Taartje om bij weg te dromen (met je ogen dicht eten dus).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten