donderdag 1 december 2011

Trio'tje van vis

Ik hou best wel van vis, maar niet van heel vissige vis. Vissige vis? Ja bijvoorbeeld tonijn uit blik, dat vind ik niet te eten, veel te vissig. Voor mijn trio van vis had ik zalm uit blik nodig. Ben ik ook geen fan van, maar ik dacht, laat ik het eens proberen. Uit het grote boek selecteerde ik:
  • Zalmmousse (variant op de kippenlevermousse die toch echt een brug te ver is voor mij) 
  • Zalmsoufflé (tja eigenlijk alles is lekker als soufflé toch?)
  • Garnaal in aspic (gewoon omdat het me lachen leek om te maken)

Spelende vrouw wat heeft u nu geleerd?
Zalm uit blik is inderdaad heel vissig en niet helemaal mijn ding, maar in de zalmmousse niet overheersend aanwezig. In de soufflé ook niet, maar dat kwam doordat ik met mijn weeshuizenpudding in mijn achterhoofd het recept gehalveerd had. Behalve het eiwit dus. De soufflé was daardoor niet zo vissig en ik weet niet of ik twee keer zo veel vis er in net zo lekker had gevonden. 
De aspic blijft echt een lollig dingetje. Ook deze was eigenlijk bedoeld met kippenlever, die ik dus had vervangen voor een garnaaltje. Ik vind het er heel leuk uit zien, zo'n doorzichtig bubbeltje met een garnaal er in. En het smaakt eigenlijk ook heel goed, ook al verwacht je een soort van kwal in je mond te stoppen. De verhouding aspic-garnaal kan iets beter, maar deze is zeker voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten