donderdag 1 maart 2012

Tajine met rundvlees, artisjok en citroen

Jaren geleden kreeg ik een kookboekje voor mijn verjaardag met de titel "Marrokaanse lekkernijen". Dat sprak mij natuurlijk aan! Na tal van recepten geprobeerd te hebben, is dit mijn favoriet: Tajine met artisjok en citroen. Het origineel is met lamsvlees. Daar hou ik niet zo van, dus ik ga altijd voor rundvlees. Ook dit is een plan-vooruit-recept. Je moet het vlees namelijk een nacht laten marineren en daarna het vlees nog een paar uur laten sudderen. Als ik moet werken, houdt dat een 3 dagen plan in. Dag 1, vlees in de marinade. Dag 2, werken eten en dan het vlees opzetten. Dag 3, eindelijk tajine eten!

Wat ik heel lekker vind aan deze schotel, is dat het heel fris en romig smaakt. Vooral dat romige is bijzonder omdat er helemaal geen romig iets ingaat. Deze kun je echt zonder je schuldig te voelen in grote hoeveelheden naar binnen schuiven:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten