woensdag 28 maart 2012

Quiche lorraine

Zo ongeveer de allerklassiekste quiche die er is, heet lorraine. Wat er in gaat zijn deeg, spekjes, eieren, slagroom, zout, peper en nootmuskaat. In tegenstelling tot wat de meeste mensen (en ik dus ook tot voor kort) denken, komt er dus geen kaas aan te pas. Wel erg lekker natuurlijk.

Tip In het recept staat dat je de quiche op een taartrooster moet laten afkoelen. Nu had ik bedacht dat ik de quiche mee ging nemen aan een feestje, en vond de taartvorm juist wel een handig vervoermiddel. Nou dat doen we dus niet meer! Mijn met liefde (en boter) geknede deeg, was in de vorm lekker afgekoeld en vervolgens onwijs vastgeplakt aan de bodem. Tot zo ver je moeite om er een mooi uitziend baksel van te maken. Hij was nog steeds erg lekker, maar helaas toch categorie misbaksel. 

1 opmerking:

  1. Wat een leuk weetje, ik dacht echt altijd dat er kaas inging en deed dat ook altijd als ik er eentje maakte (met diepvriesdeeg, plakt niet aan de bodem na afkoeling ;-))

    BeantwoordenVerwijderen