zaterdag 31 maart 2012

Sinaasappel rijst toetje

Soms, nou ja best vaak, heb ik zin in een toetje. Vaak kijk ik dan in mijn koelkast, daarna in mijn kookboeken en besluit dan wat ik kan en wil maken. Deze keer werd het een rijstpudding met sinaasappel en cointreau slagroom. Eigenlijk moest er ook nog gedroogd fruit in, maar dat had ik niet. En ik kan je vertellen dat ik dat ook niet gemist heb.
Bij het kookpunt heb ik mijn allereerste siliconen bakvormen gekocht, jaren geleden. Favoriet is nog altijd de bloemetjes vorm. Niet alleen omdat het bloemetje zo leuk is, maar ook omdat de vorm zelf zo mooi roze is. Waar deze vorm niet heel handig voor is, zijn cake-achtige baksels. Die gaan natuurlijk rijzen en dan heb je een mooi gerezen korst ... die je moet afsnijden. Omdat je blommen er anders voor nix ingebakken zijn en omdat ie anders zo wankel staat. Voor toetjes dus wel heel handig, mits ze stevig genoeg zijn anders krijg je er alleen een bloemloze blob uit:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten