vrijdag 9 maart 2012

Lavendel panacotta

Na onze eerste vakantie in Italië ben ik dol op de calorieënbom die panacotta heet. Een pudding van slagroom en gelatine. Heerlijk romig en met allerlei smaken te combineren. Ik heb inmiddels al verschillende combinaties gemaakt. De vanille panacotta met bosvruchtensaus, rozen panacotta met frambozen en de lavendel panacotta met chocolade saus.

In een tijdschrift zag ik dat recept en stond meteen te popelen om het te maken. Voor de lavendel ging ik bij de Chinese kruiden meneer op de markt langs. Verder is het heel simpel. Kook de slagroom met de lavendel en suiker. Zeven, gelatine er in en op laten stijven. De lavendel heeft in je mond dezelfde sensatie als in je neus. "Het is heel gek om te proeven wat je normaal gesproken ruikt." Niet iedereen vindt het even lekker, want het is toch een rare ervaring. Ik hou wel van raar eten, maar smaken verschillen nu eenmaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten