maandag 13 februari 2012

Echte Vietnamese loempia's

Op 24 januari schreef ik al over Vietnamees eten. Aangestoken door mijn eigen goede idee, ben ik maar weer eens Vietnamese loempia's gaan maken. Het is heel simpel, heel fris en je hebt ook nog het idee dat je heel gezond aan het snacken bent.

Hoe werkt het? Eerst leg je alle ingredienten klaar op een bord, en daarna maak je de loempiaatjes aan de lopende band. Wat er in gaat kun je zelf bepalen, ik heb er het volgende in gedaan:
  • hele dunne gekookte rijstnoedels
  • tauge
  • bosui
  • gember
  • koriander
  • munt
Je kunt er natuurlijk ook garnalen, wortel, komkommer of wat je zelf wil in doen. Als je alles hebt klaarliggen, week je het rijstpapier kort in water en rolt de loempia's. Op het pakje staat meestal wel hoe het moet:-)

In de toko verkopen ze echt honderden soorten soja saus. Ik kwam toevallig een flesje Vietnamese saus tegen. Een milde variant van de vissaus waar het hele land naar ruikt en dus heel geschikt voor de Hollandse smaak- en reukorganen. En omdat ze niet gebakken zijn, kun je zonder je schuldig te voelen dippen tot je er bij neervalt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten