donderdag 26 januari 2012

Pompoentaart

Vorig jaar ontdekte ik de carrot cake. Waarop mijn collega verbaasd riep: "Dat je zo iets lekkers kunt maken van worteltjes!" Toen het pompoentijd werd, en ik natuurlijk met veel te veel pompoen thuis kwam, besloot ik ook voor de pumpkin-pie te gaan. Een beetje neuzen op internet en je hebt zo een recept te pakken.

Qua bereiding lijkt ie heel erg op de amandel-citroentaart. Knapperige bodem met romige vulling en dus niet op cake-achtige carrot cake. Ik vond hem zelf erg lekker. Een taart die niet mierzoet is en dat beetje bijzondere kruidigheid in zich heeft. Je hebt niet heel veel pompoen nodig, dus als je een keer een te groot stuk koopt (of expres iets te veel meeneemt), kun je naast je soep, lasagne of quiche dus ook een taart maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten