zaterdag 7 januari 2012

Chique kip met wijn

Ook wel coq au vin. Ik had het al eens eerder gemaakt, maar met mijn nieuwe beste vriendin, Julia Child waagde ik me toch aan een nieuw recept. En met succes mag ik wel zeggen. Mijn meest ervaren mee-eter Vincent vond dit de beste coq au vin tot nu toe.

Wat ik zelf leuk vond aan dit recept is dat ik de kip geflambeerd heb. Dat had ik nog nooit gedaan, en de fik in je pan steken binnenshuis blijft toch spannend. Zeker als je mijn motoriek hebt. Gelukkig ging het goed en smaakte het waanzinnig!


Een ander voordeel was de doorlooptijd. Mijn vorige recept moest 24 uur marineren. Deze helemaal niet en kan in een uur of 2 op tafel staan. Dat is nog niet heel snel voor de meeste mensen, maar voor coq au vin goed te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten