vrijdag 20 juni 2014

Zelfgemaakte tortillawrap

Als groot fan van de Amerikaanse, Australische en Nieuw Zeelandse kookwedstrijden zie ik vaak de flat-bread en andere broodsoorten in een handomdraai gemaakt worden. Als zij dat in een paar minuutjes kunnen, moet ik toch ook een tortilla kunnen maken, dacht ik. En jawel, dat kan ik!

Bloem, water, olie, zout en eventueel iets van kruiden er in, lekker kneden en even laten rusten. Daarna rol je het deeg tot een dunne pannenkoek die je even bakt in de koekenpan en klaar!


Van mijn kippenbouillon had ik nog wat kipdraadvlees (hoe heet dat eigenlijk?). Die heb ik gebakken met wat knoflook en mexicaanse kruiden. Knoflooksaus, tomaat, komkommer, paprika, kaas en eigenlijk alles wat je nog in de kast hebt en erbij wil gooien en voila! Een lekkere verse wrap die niet naar het verpakkingsmateriaal smaakt, maar naar de ingrediënten die er in zitten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten