maandag 23 juni 2014

Limburgse rijstvlaai

Als kind mocht ik op mijn verjaardag kiezen wat ik voor taart wilde. Heel vaak koos ik voor een rijstvlaai. Die kocht mama dan bij de Multivlaai. Toen wij op familieweekend gingen naar Limburg kon ik het niet laten om een vlaai te maken. Want een vlaai met zijn tweeën is een flinke hap en uitdelen is ook gewoon leuk.

Het lijkt misschien ingewikkeld, maar een rijstvlaai is echt heel makkelijk te maken! Je moet er wel even de tijd voor nemen, want de korst is van brooddeeg en dat moet een uurtje rijzen. Verder is het gewoon een kwestie van je rijst koken en het hele zwikkie in de oven. Geen technische handelingen, ingewikkelde ingrediënten of lastige versieringen (tenzij je dat zelf graag wil natuurlijk). De keuken zag er trouwens ook stukken beter uit dan na mijn voetbal macarons.

En om helemaal in de sfeer van het tot nu toe succesvolle WK te blijven, heb ik er oranje slagroom opgedaan.

Wil je zelf ook deze rijstvlaai maken? Ik heb dit recept gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten