vrijdag 13 juni 2014

Havermout

Op de een of andere manier heb ik de laatste tijd zin in havermout als ontbijt. Of dat nu komt door de reclames van Quaker of mijn audio-hardloop-coach-mevrouw die me allemaal vertellen hoe goed en lekker havermout wel niet is, ik zou het niet weten.

Maar goed, ik heb dus zin in havermout. En je kunt best veel verschillende smaakjes maken, er is meer mogelijk dan alleen melk koken, haver erin en lepelen. Ik gooi er vaak in waar ik op dat moment trek in heb, wat er in huis is of wat ik over heb. Op advies van een vriendin gebruik ik trouwens soms ook amandelmelk, gezond, goed voor het milieu en lang houdbaar. En dat is ook lekker in de havermout.

Welke smaken vind ik dan lekker?
Havermout met amandelessence en geroosterd amandelschaafsel. Zonder suiker zoet genoeg en dus extra gezond.
Havermout met chocolade hagelslag, gewoon omdat chocola altijd lekker is
Havermout met gedroogde abrikozen, iets met extra kalium
Havermout met overrijpe banaan

Oeps
En bij die laatste ging het mis. Ik vond de banaan wel erg zoet en besloot om er wat citroensap in te gooien om het zoete wat te doorbreken. En als er iets dom is, is het wel zuur in je melk gooien want dan gaat het schiften! Zodra ik het er in gooide, wist ik al dat ik een ei was. En omdat ik geen melk meer in huis had, heb ik het maar gewoon laten pruttelen in de hoop dat het wel goed kwam. En inderdaad, de havermout was niet helemaal tot kaas verworden en smaakte nog prima. Maar een volgende keer neem ik het risico niet meer... 

En ik heb geen foto bij deze blog, want havermoutpap ziet er gewoon smerig uit:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten