vrijdag 2 mei 2014

Wereldmenu - Corn chowder

Als er iets is waar mijn meneer en ik geen genoeg van kunnen krijgen, dan is het wel mais. Niet suffe mais uit een blik, maar een lekkere verse kolf met de bladeren er nog omheen. Die leg je dan boven je kampvuur op een rooster (want kamperen in Amerika en Canada staat gelijk aan vuur maken).
Na een uurtje issie gaar. Beetje boter er op en smullen maar.

Als je mais in de fik vliegt, kun je het inpakken met aluminium folie
Voor een hoera-we-zijn-weer-thuis-feestje op drie hoog in Rotterdam is dat alleen geen optie. Jammer! Want nu ik dit schrijf begint het water me al weer in de mond te lopen... Maar mais dus. Dat wilde ik zeker op het menu hebben want dat hebben we ongeveer de helft van onze dagen in Amerika gegeten.

De keuze is gevallen op een dikke maissoep, de zogenaamde chowder. Lekker pittig met chili peper en komijn en ook nog eens makkelijk te maken. Wat ook wel fijn is als je 25 man moet voeden. Ik, en de visite met mij, vond dit een heerlijk soepje wat zeker voor herhaling vatbaar is.

Wil je het ook eens proberen? Hier staat het recept dat ik heb gebruikt. Het recept is alleen vertaald door Google-translate ofzo, want sommige dingen zijn echt geen Nederlands, maar je kunt er wel wat van bakken. Een soepje:-) In plaats van chipotle-chili heb ik gewone gedroogde chili gebruikt, want ik kon de chipotle zo snel niet vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten