woensdag 7 mei 2014

Hartige cake

Iedereen eet wel eens hartige taart. De quiche is immers behoorlijk populair. Soms zit er nog een kleuter in de waarom-fase in mijn hoofd. Ik vroeg me deze keer af waarom we nooit hartige cake eten. Een van mijn bijna 75 kookboeken is een cake-kookboek, dus die trok ik uit de kast.

Zoals de naam al doet vermoeden staan hier 50 recepten voor cake in. Het leuke er aan is dat er ook hartige recepten in staan. Tijdens de EHEC crisis heb ik hieruit de komkommer cake gemaakt omdat ik tegen komkommer weggooien was. Deze keer ging ik voor de gekonfijte tomaat en artisjok variant.
Het maken van cake is helemaal niet lastig (in tegenstelling tot het maken van je eigen quiche deeg) en je kunt ze vooruit maken als je bijvoorbeeld eters krijgt. En dan kun je ze ook nog in een leuk bakje serveren (bijvoorbeeld zo'n gezellig gekleurd mini-pannetje), een eenpersoonsportie bakken en op een bord doen of gewoon rustieke plakken snijden. Kortom, ik ben om!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten