donderdag 15 mei 2014

Wereldmenu - Buffalo wings

Iedereen heeft wel eens gehoord van Buffalo wings. Gebakken kippenvleugeltjes met saus, uit Buffalo. Wij waren vorig jaar (precies een jaar geleden vandaag) in Buffalo en in de Anchor Bar, de plaats waar de Buffalo wings vandaan komen.

Het verhaal achter deze vleugeltjes is trouwens wel leuk. De eigenaresse van de kroeg heeft in 1935, toen ze onverwachts gasten kreeg een zooi kippenvleugeltjes in de frituur gegooid en die met boter en hot sauce geserveerd. Normaal gesproken werden de chicken wings alleen in soep gebruikt of zelfs weggegooid. Het is dus eigenlijk een noodrecept van wat-er-in-huis-was dat is uitgegroeid tot een wereldberoemd gerecht.

In de Anchor Bar kun je vooral kippenvleugeltjes eten, maar ook chickenwingsoup. Die had ik besteld aangezien mijn meneer de vleugeltjes had besteld en ik graag veel dingen proef. De soep was di., Eigenlijk een soort chowder met gepureerde kip, maar wel lekker en een klein kommetje was al een maaltijd op zich. Zelf vind ik de kippetjes niet de lekkerste die ik ooit op heb, maar het verhaal erachter maakt het wel bijzonder genoeg om hier over te vertellen en om ze op ons feestje te maken voor de visite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten