donderdag 28 juni 2012

Geroosterde aubergine

Voor een massala van geroosterde aubergine, moest ik dus aubergines roosteren. De eerste keer dat ik dit recept maakt, deed ik de onder de gil in de oven. Toen vond ik massala maar zo-zo. In het recept stond wel: rooster de aubergine in de gaspit. Dat durfde ik eigenlijk gewoon niet aan. Maar na het zien van allerlei in gaspitten geroosterde groenten in kookprogramma's, ging ik het toch proberen.

Met een grote BBQ-pen erin om te kunnen draaien leg je de aubergine gewoon op je fornuis. Beetje draaien; beetje schuiven, want de aubergine is langer dan mijn gaspit breed is. Het duurt wel even voor je aubergine helemaal klaar is. Er komt dan allemaal stoom uit de onderkant, er komen zwarte 'blaren' op en het topje verbrandt een beetje. Daarna laat je ze goed afkoelen, pelt het vel er af en prakt de aubergine in stukjes. En voila, een heerlijke rooksmaak in de aubergine-pasta. Kun je ook lekkere smeerseltjes voor op je stokbrood van maken. Je moet alleen daarna je formuis helemaal schoonmaken, maar dat heb ik er wel voor over!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten