maandag 4 juni 2012

Red een kaas

Op internet kwam ik een heel leuk initiatief tegen, http://www.red-een-kaas.nl/. Twee Nederlanders zagen de gevolgen van de aarbevingen in Italie op het nieuws en vonden het tijd om iets te doen voor de kaasboeren. Nu moet ik zeggen dat ik ook als eerste dacht "wat zonde van al die kazen!" toen ik die omgevallen rekken parmazaanse kaas op het journaal zag.
Deze twee mannen zijn een actie gestart om kazen te redden en de boeren te helpen overleven. Een gevallen, gescheurde kaas kun je niet meer verkopen, maar nog wel prima eten. En ik eet toch geen hele kaas in een keer op (ze wegen 38 kilo per stuk). Nu kun je voor €25 een stuk van anderhalve kilo reserveren en die ergens in Nederland ophalen.
Met nu al meer dan 3300 andere Nederlanders heb ik me aangemeld, jij ook? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten