vrijdag 15 juni 2012

Kee Lun Palace in Den Haag

Met namen als de gouden draak, de Chinese muur en golden garden weet je meteen wat je bij de Chinees kunt eten; babi pangang, fou young hai enzovoort. Maar 'echte' Chinezen eten die zoete, vette bagger helemaal niet! Je ziet ze dan ook weinig eten in onze afhaaltenten. Een restaurant waar het iedere dag stikt van de Chinezen is Kee Lun Palace in chinatown, Den Haag.


Toen ik jaren geleden nog in Den Haag werkte, ging ik daar regelmatig eten. Ze hebben daar lekker en gezond eten voor weinig. Je krijgt standaard stokjes bij je bord, jasmijnthee bij het eten en een menu met plaatjes, omdat wij Hollanders geen Chinees lezen. Je kunt er dus heel lekker eten, maar je kunt er ook hele vieze dingen eten.

Nou ja, ik weet eigenlijk niet of het heel vies is, want het klinkt al zo vies dat ik het niet eens wil proeven.Op het menu staat bijvoorbeeld gebakken zeekwal en kippenpoten (en niet die bouten, drumsticks en vleugels die wij eten, maar echt het stuk met tenen!)  Die durf ik toch nog niet echt te bestellen. Als je dus een keer in een avontuurlijke bui bent, reserveer dan bij Kee Lun Palace. Anders kom jer ook niet in...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten