vrijdag 22 juni 2012

Eerstelingen en sla met beestjes


Met vaderdag hebben we van alles uit eigen tuin en van eigen vangst gegeten. Ik, die helemaal niet van aardappelen hou, heb zitten smikkelen van de eerstelingen. In de tas-voor-thuis zaten dus ook aardappelen en sla. Bij de sla was het advies: wassen in zout water en heeeeel goed naspoelen als je niet niet ook direct aan je eiwitten wil komen. Ik dus alle blaadjes met de hand en afzonderlijk gewassen. Manlief had echter heel veel beestjes in zijn sla. Na mijn "dat is gewoon gemalen peper" kreeg ik een vuile blik en als antwoord "peper heeft geen pootjes!" Tot zo ver de biologische sla. Ik heb overigens gewoon mijn bord leeggegeten en genegeerd dat er beestjes in konden zitten.

De eerstelingen waren ook een verhaal apart. We durfden allebei niet toe te geven dat we geen idee hadden hoe je aardappelen moet schrappen. Gelukkig is er Google en kom je er zo ook achter. Ik dus de aardappeltjes in een bak water, goed schoonmaken en met een schuursponsje het velletje eraf poetsen. Gelukkig waren ze bij mij bijna net zo lekker als bij mijn vader, want ik kon natuurlijk niet zeggen dat 'deze aardappelen gewoon niet goed waren', die smoes gebruik ik meestal wel. (Wel dom van mij om er nu een blog over te schrijven die ook door mijn vader wordt gelezen maar ja, het is wel een leuk verhaal)

1 opmerking:

  1. Ziet er lekker, oerHollands uit! Moest hier net erg lachen om 'de peper met pootjes' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen