zondag 4 december 2011

Au!

Vandaag had ik weer kookdag. Op het menu stonden kipfilet met champignon-roomsaus, met boter gesmoorde boontjes en risotto. De kipfilet heet in het Frans Supreme, klinkt toch beter dan fileetje. Die besprenkel je met citroensap, zout en peper en dan de oven in. Handig als je een Le Creuset pan hebt, die ook in de oven kan. Jammer als je vergeet dat die pan in de oven heeft gestaan als je de saus af wil maken. Ik heb dus nu het handvat van mijn pan in mn hand staan...

Het eten was wel echt super lekker en ook niet eens heel veel werk. Het stond in een half uurtje op tafel en ik hoefde er niet veel aan te doen. De risotto ging op voor mij heel nieuwe wijze in de oven in plaats van in de pan. Dat is pas makkelijk! Je bakt de uitjes in boter, rijst erbij en beetje roeren, bouillon er in, roeren en dan de boel in de oven 20 minuutjes en klaar! Die hou ik er zeker in, en de lap op de handgreep van de hete pan, want mn handje doet wel echt zeer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten