donderdag 8 november 2012

Ballotine van kip

In diverse kookprogramma's zie ik koks aan de gang gaan met Ballotine van kip. En ik zou ik niet zijn, als ik dat niet ook zou willen proberen. Men neme een kipfileetje. Snij hem open en leg hem op een lekker groot stuk plasticfolie. Vul de kip met wat je lekker vindt. Ik heb er zout, peper, peterselie, kruidenkaas en citroenrasp in gedaan. Rol de kip op en pak hem in als een soort toffee. Zorg dat ie helemaal waterdicht is, goed dichtgeknoopt en niet te veel lucht bevat.

Dit pakketje kook je ongeveer 15 minuten. Daarna maak je hem open. Als het goed is, is ie redelijk dichtgeplakt door het koken. Bak dit rolletje vervolgens (zonder het folie!) tot je een mooi bruin korstje hebt. Snij de kip in plakjes en leg mooi op je bord.

Ik heb hier aardappeltjes uit de oven, gesmoorde en gegratineerde spruitjes en een boter-citroen-jus bij de kip gegeten. Het lijkt heel ingewikkeld en fancy, maar het valt reuze mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten