dinsdag 30 oktober 2012

Witte chocolade mousse

Een tijdje geleden heb ik bij een etentje een witte chocolade mousse met frambozenijs gegeten. Dat smaakte naar meer!  Toen ik zaterdag zelf een etentje verzorgde, ging ik ook aan de slag. Het recept had ik gelukkig gekregen, dus dat hielp wel.

IJs maken zonder ijsmachine valt niet mee, dat heb ik voor het gemak maar niet gedaan. Het frisse van de frambozen was wel heel lekker bij de mousse, dus daar bedacht ik wat anders op. In kookprogramma's had ik al een paar keer gelatineblokjes met fruit smaak gezien en dat leek mij een heel goed idee bij de chocolade mousse.

We hadden dus romig en zoet van de mousse, fris van de gelatineblokjes en tot slot lekker knapperig van de zelfgemaakte kletskop. Ik vond het een waardige afsluiter na de beef wellington.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten