woensdag 28 november 2012

Avocadosalade met geporcheerd ei

Ik heb wel eens ergens gehoord dat als je op een onbewoond eiland zit en alleen maar avocado's eet, je maar 1 of 2 voedingsstoffen mist. Als je dan lekker in Nederland zit en een salade met avocado eet, voel je je toch meteen in en in gezond? Ik in ieder geval wel! En daarnaast vind ik avocado ook gewoon heel lekker.

Met wat fijn gesneden komkommer, paprika, sla, pijnboompitjes, limoen of citroensap en natuurlijk parmazaanse kaas, want een salade zonder kaas is geen salade! Wat is daar dan altijd heel lekker bij vind, is een gepocheerd ei. Lekker zacht zodat de dooier als een dressing over je bord stroomt. Dat lijkt altijd heel makkelijk op tv. Nou niks is minder waar! Ik kan draaikolken maken tot ik een ons weeg, mijn ei blijft de hele pan door waaieren. Een trucje om een mooier gevormd ei te produceren dan ik hier gedaan heb:

Neem een klein bakje en doe daar een goed stuk huishoudfolie in. Vet de folie in zodat je ei niet plakt (heb ik natuurlijk al meegemaakt). Doe je ei er in, knoop dicht zodat je een klein zakje krijgt en pocheer je ei zo. Openknippen boven je bord en voila: een keurig rond gepocheerd ei!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten