dinsdag 10 juli 2012

Visburgers

In het kader van de vader-zoon-dag gingen mijn vader en broer een dag vissen op zee. Rond 19.00 uur kreeg ik al bericht dat er vis onderweg was. Volgeladen met zo'n 50 kilo vis stond mijn paps een paar uur later voor de deur. Omdat ik zo laat echt geen zin meer had in vis fileren, stopten de man en ik alles in een plastic tas met daaromheen een vuilniszak en vertrokken naar bed. Zondagmorgen begon ik vol goede moed aan het fileren van de vis. Zes kabeljauws en drie steenwolken. De graten, koppen en vellen werden omgetoverd tot visbouillon. De filet ging voor een deel de vriezer in.



Hoeveel leuke dingen kun je nu bedenken met kabeljauw? Iedere week gebakken visje met worteltjes is ook zo suf. Mijn eerste plannetje was om visburgers te maken. Vis in de keukenmachine, citroen, peterselie, uitje, paneermeel, zout en peper en aan de slag net als met gehakt. Beetje parmazaan er over, op een broodje, bordje salade en smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten