vrijdag 13 juli 2012

3x basis

De basis voor heel veel lekkers is bouillon. Runder-, kippen- en visbouillon. Vorige week was bijna alles op, dus ik naar de markt voor wortels, bleekslederij, soepkip, tijm en runderbotten. Na 2 middagjes pruttelen, inkoken, afkoelen en in blokjes invriezen was de vriezer vol. Tevreden zakte ik neer op de bank. En toen belde mijn vader dat hij onderweg was met kilo's vis na het vader-zoon uitje.
Ik dus op zoek naar extra vriesruimte bij mijn nichtje, die gelukkig om de hoek woont en pizza opgegeten. Nu zit alles er in en kan ik weer vooruit met kokkerellen.

Wil je ook bouillon maken? Vries het dan in ijsblokjes-bakjes in. Dan kun je steeds zoveel pakken als je nodig hebt. En om ruimte te besparen kun je het flink inkoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten