woensdag 18 juli 2012

Inktvisjes

Ik ben dol op inktvis. Meestal koop ik een of twee middelmaatjes. Je hebt dan best wat tentakels en veel inktvisringen. Moet je ze wel zelf schoonmaken. Losse ringen zijn natuurlijk ook een optie.
Deze keer besloot ik om hele kleintjes te kopen. Die verkopen ze dus niet schoongemaakt en ik weet nu waarom! Bij die kleine inktvissen krijg je het bot er niet goed uit. Het is zo dun dat het breekt en zo dun dat je het bijna niet voelt als je echt er uit probeert te pulken. Maar wel zo aanwezig dat het voelt alsof je een plasticzakje in je mond stop als je het er niet uit gekregen hebt.
Bij wijze van proef heb ik er 2 gevuld en gestoofd. Het vullen aan sich was al lastig, omdat ze niet zo groot waren. Als ze gebakken en gesmoord zijn, zijn ze ook nog eens gekrompen tot half formaat. Ik had dus twee ieniemienie inktvisjes na anderhalf uur. En ze waren niet bijzonder lekker. Dus dat doen we gewoon niet meer. Maar het was wel weer een leuk experiment.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten