zaterdag 21 april 2012

Het lekkerste misbaksel ooit

Zoals ik al schreef, heb ik voor ons verjaardagsfeestje een chocoladetaart van twee lagen gebakken. Voor het eerst. Uitdaging nummer 1 was als om twee lagen te bakken. Ik leende dus een springvorm; van een ander formaat zag ik later pas. Deeg maken (alles onder de chocola natuurlijk) en in allebei onze ovens een taart. Na het bakken heb ik de kleinste vorm gebruikt om de grote even klein te maken. So far, so good.
Na de lagen was de vulling van chocoladeboter aan de beurt. Het werd chocolade-melk die niet wilde stollen. Ongeduldig als ik ben, heb ik het toch op de onderste cakelaag gesmeerd. Het resultaat was een lekkage van chocoladesaus rondom de voet van mijn twee lagen even grote cake.

Geen paniek, met de afwerking van witte chocolade boter ging ik het helemaal goedmaken. Ook die wilde niet dik genoeg worden om te smeren. Het gevolg was een mengsel van witte en donkere chocola op de schaal, een bovenkant die er uit zag alsof er een kleuter aan de gang was geweest en een zijkant met een vage kruimelige kleur. Al met al was dit de allerlelijkste taart die ik ooit gemaakt heb!

Maar aan de andere kant was het ook een van de lekkerste taarten die ik gemaakt heb. Hij was dan ook razendpopulair. En als je er een stukje van op een bordje deed, zag je ook niet meer zo goed hoe lelijk hij was:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten