woensdag 18 november 2015

Dat is toch een taart waard

Het voorbeeld
In mijn kooktechnieken kookboek van Le Cordon Bleu staat een fantastisch mooie chocoladetaart met frambozen. De tart is opgebouwd uit een cake, mousse, frambozen en wordt afgemaakt met een chocoladelint. Ik durfde die nooit echt aan, want het zag er belachelijk moeilijk uit. Maar toen we pas een keer een etentje hadden, trok ik de stoute schoenen aan en begon er toch aan. 

De eerste uitdaging was al om de juiste chocola te kopen. Er moest couverture in de mousse en bakkerschocolade in het lint. Couverture bevat heel veel cacaoboter, minimaal 32%. Kon ik niet vinden. Bakkerchocolade heeft juist geen cacaoboter maar plantaardige vetten zodat je er makkelijk linten van kunt maken. Kon ik ook niet vinden. Ik heb met verschillende soorten pure chocola wel mijn best gedaan en het resultaat mocht er zijn. Zeker niet zoals het plaatje, maar als je het plaatje niet aan de visite laat zien, merkt niemand daar iets van:-) 
Het resultaat
Ook een plaatje toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten