woensdag 13 augustus 2014

Restaurant De Engel

Terwijl, mijn meneer en ik, aan het genieten waren van een wereldreis, pasten mijn mama en haar meneer op onze Joep (dikke rode jeweetwel-kater). Ook als er problemen zouden zijn met de huurder (niet gebeurd) of de post (meer dan genoeg te doen), zouden zij daar een oplossing voor verzinnen. Al deze verantwoordelijkheid wilden we belonen. En wel met een etentje. Daar houden we zelf ook wel van.

Zomerstop
Het plan was om naar restaurant Kip te gaan. Daar hebben we al een keer gesmuld met ons tweetjes en dat wilden we best herhalen. Helaas was Kip gesloten wegens vakantie. Die zelfde boodschap kwamen we ook tegen op de websites van een heleboel andere Franse restaurants in de buurt. Uiteindelijk vonden we restaurant De Engel op de Eendrachtsweg. Website om van te watertanden en open!

Hemels gegeten
De chef en de sous-chef waren met zijn tweetjes. Naast het klaarmaken van heerlijk eten, verzorgden ze ook de bediening. Wat ik dan weer heel leuk vind. Zo kun je de mensen die je lekkere eten klaarmaken meteen vertellen wat je er van vindt. Een gazpacho van geroosterde groenten, huisgerookte zalm met gamba en zomerse couscous, sukade met aardappeltjes en groenten en natuurlijk een heerlijke jus. Als afsluiter een creme brulee, vanille ijs met praline en aardbeien. Kortom, wij hebben genoten!
Heel blij met mijn voorgerecht

Nog een overeenkomst
Chef Lars en ik hebben nog iets gemeenschappelijk. Hij heeft meegedaan met een kookprogramma van Herman den Blijker en gewonnen. Ik heb meegedaan met de 'passie voor eten' van Herman (daar heb ik het filmpje van de keukenprinses voor gemaakt). Voor mij geen hoofdprijs, maar wel een mooi gesigneerd kookboek en natuurlijk een heleboel pret met het maken van het filmpje.
De keukenprinses in actie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten