zaterdag 9 augustus 2014

Nieuw-Zeelandse spinazie

In de kas van mijn papa groeit de Nieuw-Zeelandse spinazie als de spreekwoordelijke kool. Zelf zou ik niet bedacht hebben dat het een eetbaar plantje was als je het zo ziet. Maar omdat het in de kas stond en ik de instructie had gehad 'me klem te eten aan spinazie omdat het zo hard groeit' heb ik een heleboel van deze plantjes afgeknipt en mee naar huis genomen.


Je bent even bezig om alle blaadjes er af te trekken, maar dan heb je wel wat. Deze spinazie slinkt minder dan gewone en blijft wat steviger. Je hebt dus zowaar een prakkie om op te kouwen. Er moet wel wat meer zout in, want het smaakt minder sterk dan de gewone spinazie. Even goed wassen, want zo vers van het land en onbespoten komen er wel eens lifters mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten