donderdag 28 augustus 2014

Ravioli met aubergine en tomatensaus

Zelf pasta maken vind ik altijd erg therapeutisch. Lekker kneden en draaien. Brings back memories, playdoh! Je kunt er alles in stoppen wat je lekker vindt. Deze keer heb ik een vulling van aubergine, ui en tomaat gemaakt. Erbij een saus van verse tomaten, dat is toch honderd keer beter dan uit een potje. En we moeten nu sowieso meer tomaten paprika eten aangezien de Russen zijn afgehaakt.

Zelf saus maken
Dat is dus helemaal niet moeilijk! Je ontvelt de tomaten en pureert ze. Ik heb hem nog gezeefd om de pitjes eruit te krijgen, maar dat hoeft niet. Dan een beetje suiker, zout en peper en een teentje knoflook en lekker laten pruttelen. Op het laatst wat basilicum er bij en klaar is Kees!

Als ik later groot ben...
... wil ik een keuken met en aanrechtblad waar ik mijn pastamachine goed aan kan vastmaken! Nu kan de la niet meer open als hij er staat en schiet hij vaak los bij gebrek aan grip. Zo ook deze keer. En jawel, de beugel viel natuurlijk niet op het enorme vloeroppervlak maar op mijn voet. En met mijn aanleg voor blauwe plekken krijg je dan dit:


Een volgende keer maak ik gewoon weer zelf mijn pasta, met schoenen aan dat wel, want het is toch wel verrekte lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten