vrijdag 18 juli 2014

Kipfilet met portsaus

En jawel, daar is weer een Julia Child recept. Maar eerst wil ik nog iets heel gaafs vertellen over Julia Child. Nou ja, over mij in de keuken van Julia Child!

Een kijkje in de keuken
Als je ooit in Washington DC bent, en je houdt net zo veel van Julia's recepten als ik, stap dan eens naar binnen bij het National Museum of National History. Kost niets en .... ze hebben de originele keuken van Julia in het museum! Als een kind in een snoepwinkel liep ik te drentelen door de expositie. Fantastisch!
Een beetje een duistere foto, maar je ziet de keuken wel goed. En daar gaat het om

Een hapje uit de keuken
Het recept van deze keer is de kipfilet uit de oven met portsaus. Je kipfiletje gaat in de oven met wat citroen, zout en peper en je serveert het met een heerlijke, romige portsaus. Wel even opletten dat de kipfilets van 2014 volgens mij wat groter dan die van Julia's tijd. Hij moest namelijk veel langer dan in het recept stond. Ik hou ook wel van een lekker sappig kippetje, maar sappig-omdat-ie-gewoon-niet-gaar-is, is gewoon een heel slecht plan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten