zondag 12 augustus 2012

Vis-stoof-soep

Sinds kort hebben wij 24kitchen op de digitale ontvanger. Zelfs voor mij is 24 uur per dag kookprogramma's kijken een beetje veel. Mijn favoriete chef is Peter Goossens van Het Hof van Cleve. Een restaurant met zo veel sterren dat je een half maandsalaris kwijt bent voor een maaltijd (of heet dat anders als je er sterren bij hebt?). Later als ik groot ben en niet meer aan het sparen voor onze wereldreis, wil ik daar nog een keer eten. Peter laat klassieke Franse gerechten zien, compleet met ontzettend aandoenlijk Belgisch taalgebruik en een enorme passie voor de ingredienten.

Maar terug naar 24kitchen. Een ander programma is Grenzeloos koken. Daarin gaan verschillende koks aan de slag met gerechten uit hun geboorteland, of het land waar hun familie vandaan komt. Nadia en Merijn laten Arabische gerechten zien. Hartstikke leuk en lekker, maar dan blijkt toch weer dat presenteren een vak is. Deze twee bakvissen zitten vooral te kleppen over hun leuke snoepreisjes, maken veel inside jokes die alleen zij zelf begrijpen en gooien van alles in de pan. Ja lekker als je ff vertelt wat je doet, in plaats van je vakantieverhalen te delen. Zij zijn dus duidelijk niet mijn favorieten. Desondanks heb ik wel een van hun recepten gemaakt, want dat leek me gewoon heel lekker.

Het recept kun je hier vinden, dat is net zo makkelijk als wanneer ik het in ga zitten tikken. Deze maaltijdsoep / stoofschotel is echt heel lekker en ook nog eens calorie-verantwoord. Meer van dit soort gerechten en ik zou bijna de Franse hoeveelheden boter afzweren. Bijna dan he...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten