donderdag 9 augustus 2012

Amandeltaart

Mijn collega ging dit voorjaar op vakantie naar Italie. Zij maakt graag cupcakes, dus ik zei dat ze dan eens moest kijken naar amandelmeel. Bij Masterchef Australie maken ze daar vaak taartjes mee en hier is het lastig te vinden. We zochten het woord voor amandelmeel op en ze vertrok.

Nu vind ik dat je op vakantie niet aan je werk moet denken. Maar als je geassocieerd wordt met lekker eten, kan het net. In een klein streekwinkeltje zag ze zakjes meel en dacht aan mij. In mijn kast staat nu een pak maismeel uit Italie. Maar wat maak je eigenlijk met maismeel? Nou, amandeltaart! Toch een soort amandelmeel-achtig resultaat.

Van maismeel wordt de structuur iets grover en de taart iets minder smeuig. In het recept stond daarom sinaasappelsiroop voor er bij. Bij gebrek aan sinaasappel, maakte ik citroensiroop (amandelspijs is tenslotte ook gemaakt van amandel en citroen en dus een goeie combi). Siroop meenemen naar je werk is toch altijd tricky dus ik heb het er gewoon over heen gegooid in de taartvorm. Volgende keer doe ik weer de siroop er over heen, maar geef ik er ook slagroom bij want dat heeft ie wel nodig.




Kijk hier als je het ook wil proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten