zaterdag 6 december 2014

Pasta met eierdooier en kastanje

Toen ik de saw dust pie ging maken, had ik ineens 7 eierdooiers over. Meestal heb ik juist eiwit over. Dat kun je invriezen. Dooiers moet je meteen opmaken. Gelukkig heb ik nog heel veel dingen die-ik-nog-wel-een-keer-wil-proberen. Een daarvan was de ravioli met een hele dooier.

Kan dat?
Ja het kan. Het is wel een heel gepruts, dus je wilt er zeker niet een groot hoofdgerecht voor je hele familie van maken! Ik heb eerst de pasta gerold en grote cirkels gesneden. Daarin een laagje van kastanje, champignons en ui. Maak daarin een klein kuiltje en leg heel voorzichtig je dooier er op. Dan voorzichtig, ja dat is het toverwoord bij dit gerecht, dichtplakken. Dan kook je ze net als gewone pasta. Let wel op dat je ze niet te lang kookt, want je dooier moet nog zacht zijn en als saus over je bord lopen als je er in snijdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten