dinsdag 30 december 2014

Chocolade truffels

Een tijdje geleden maakte ik mijn eerste fudge. In de kersttijd moest en zou het kerstreceptenboekje weer uit de kast komen. Nu ging ik voor de 3 soorten chocoladetruffels. Ik heb een variant met cointreau en sinaasappelrasp, rum-rozijnen en koffie-cognac gemaakt. Hilarisch om voor je bonbons rond te lopen met drie grote flessen drank; je moet er wat voor over hebben...

Het is niet heel moeilijk om deze truffels te maken, maar je moet wel de hele keuken schoonmaken als je klaar bent. Tenminste als je zo (niet) netjes kookt als ik. Chocola met boter smelten; dat gaat nog. Drie schaaltjes met elk een eigen vulling en daar een deel chocola door roeren; wordt al moeilijker. Dan een beetje op laten stijven en balletjes rollen; kliederboel. De bolletjes door cacao, chocoladerasp of gesmolten chocola rollen; grote chaos met overal chocola!

Zelf vind ik het wel heel leuk om lekker te kliederen en de rest van de dag chocola aan je handen te ruiken. Als je daar niet van houdt, niet aan beginnen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten