woensdag 29 oktober 2014

Tortellini met pompoen


Na een seizoen van zomergroenten, ben ik altijd blij als het weer herfst wordt. Lekker pompoen eten, paddenstoelen, spruitjes en boerenkool. Eerlijk is eerlijk, ik ben ook weer blij als de zomergroenten hun intrede weer doen volgend jaar. Maar dat is het mooie aan de natuur, toch?


Zoals je misschien wel weet, ben ik een groot liefhebber van zelf pasta maken. Zelfgemaakte pasta is onwijs lekker en ik heb echt wel lol in het zelf maken. Beetje kneden, dan met de pastamachine rollen en er iets van knutselen (ravioli, tortellini). Ik krijg er altijd weer een blij play-do-gevoel van. Ik probeer wel vaak nieuwe recepten uit, want op een gegeven moment is ook de ricotta-spinazie-vulling niet meer bijzonder.

Deze keer gebruikte in een recept van Ed Baines' kookboek Zest! Een heerlijke decadente vulling van geroosterde pompoen, pijnboompitten, mascarpone en ricotta. Inderdaad, het cholesterol vliegt je om de oren, maar het is het allemaal waard! Een eenvoudige saus van witte wijn, citroen en boter en klaar ben je. Het lijkt altijd heel weinig op je bord, maar pasta vult nog al. Ik ben in ieder geval nog nooit met honger naar bed gegaan na een bord pasta.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten