zaterdag 25 oktober 2014

Tiramisu, maar dan anders

 
Mijn vader is al zo lang is me kan herinneren gek op rijstepap. Vroeger hadden mijn ouders een speciale rijstpap-kook-pan. Een raar blikken ding waar water tussen 2 wandjes zat. Een soort bain marie pan denk ik. Die heb ik niet, kan ik ook nergens vinden. Dus als iemand er een tegenkomt, laat het me weten! 

Maar goed, de rijstepap dus. Toen mijn paps pas kwam eten, stond er een rijstepap toetje op het menu. Op het pak van de dessertrijst stond een recept voor Hollandse tiramisu. Heel makkelijk, je kookt de rijst in melk, met vanille en suiker. Tussen de laagjes doe je kruidnootjes en een mengsel van amandel, suiker en kaneel. Past prima bij deze tijd van het jaar en deze eindigde niet als tiramisoep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten