donderdag 27 december 2012

Missisippi mudpie met lavendelslagroom

Voor mijn vriendinnetje heb ik het afgelopen jaar nogal wat aansterk- en comfortfood gemaakt. Daar wordt zij heel blij van. Ik word blij dat ik weer lekkere dingen mag koken zonder 100 km te hoeven rennen om niet dik te worden. Duidelijk gevalletje win-win-win, aangezien ik natuurlijk wel moet voorproeven.

Voor deze keer had ik de mississippi mud pie op het programma staan. In mijn hoofd zie ik dat schitterend versierde taarten voor me en beland met een enorme klap terug op de grond. Al mijn taarten zijn lelijk of mooi voor 'door een kleuter gemaakt'. Dat neemt niet weg dat ze goddelijk smaken en dat is toch we lhet belangrijkste. De missisippi mudpie zou worden opgeleukt met lavendelslagroom en fijne vlindertjes en glitters. In mijn fantasie dan dus he...

Het is nu het seizoen van sinten, pieten en kerstfrutsels. Vlinders zijn nergens te bekennen. Gelukkig nog een achtergebleven pakje met paarse bloemetjes kunnen scoren. De zilveren glitter suiker kwam niet zo mooi uit de verf als gehoopt, maar zag er in het potje al wel gezellig uit. En voorpret is ook belangrijk!

Toen de lavendelslagroom. Als je taart nog 2 dagen mooi moet blijven, wil je geen kleffe uitgezakte toefjes zien. Dus ik in het cupcake kookboek van mijn collega zoeken hoe zij toch die mooie toefjes maken. Boterceme met chocolade. Omdat de taart zelf al een halve overdosis chocolade was wilde ik er echt een roomtoef van maken. Daarom de botercreme en stijf geslagen lavendelslagroom gemixt. In mijn angst om uitlopende slagroom te hebben, heb ik hem overklopt (denk ik). Want toen ik de room uit de spuitzak op de taart aanbracht, liep er vocht uit mijn korrelige toefjes. Niet het meest smakelijke gezicht ooit, maar de smaak was wel prima.

Volgende keer dus botercreme met lavendel met witte chocola proberen, of een zakje klopvast in de slagroom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten