dinsdag 22 april 2014

Wereldmenu - Kiwitaart

Als afvaardiging van Nieuw Zeeland heb ik voor ons hoera-we-zijn-weer-thuis-feestje een Kiwi taart gemaakt. Met het fruit dus en niet het enorm schattige, koddige en bijna uitgestorven vogeltje. Het nationale ingrediënt van Nieuw Zeeland is trouwens eigenlijk lam, maar om voor een feestje hapjes te maken met lam leek me een beetje ambitieus.

Het werd dus een kiwitaart. Ik vond een recept dat 'lief voor de lijn' zou moeten zijn. Nu is dat voor mij geen argument, maar het leek me ook gewoon een lekkere taart. En nadat ik alle ingrediënten had verzameld, wilde ik ook helemaal geen taart die slecht voor de lijn was. Hier zit ook al gewoon veel boter, suiker en slagroom in. Gelukkig maar, want dat maakt je taart lekker.

Vol goede moed begon ik aan de bodem van de taart. Hij zag er goed uit, wel een beetje plat. Volgende stap in het recept: snij de taart door en vul met kiwicreme. He? Ik kan mijn platte ding echt niet doorsnijden! De bodem terug in de vorm, kiwicreme erop en daar de yoghurt op. Flink duimen dat ie genoeg ging opstijven om als kwarktaartmodel te kunnen functioneren.

De dag van het feestje; met knikkende knieën haal ik de vorm los en jawel, de taart bleef netjes staan!

Of mijn vorm nu te groot was, mijn deeg gewoon niet goed was gerezen of het recept fout is, het is een heerlijk taartje geworden! Het lastigste is zorgen dat je op de juiste dag zes rijpe kiwi's hebt.

Wil je hem ook eens proberen? Hier staat het recept. Recept kiwitaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten