vrijdag 4 januari 2013

Snoskommer

We gaan even terug in de tijd, helemaal naar de tijd dat ik op de basisschool zat en met veel plezier de boeken van Roald Dahl las. Een van de favorieten was de Grote Vriendelijke Reus, ook wel bekend als GVR. De GVR weigerde om kleine kinderen op te eten en was veroordeeld tot het eten van verschikkelijke snoskommers. De snoskommer zijn soort enorme komkommer, maar dan hol van binnen (Sofie kan zich er namelijk in verstoppen). En zoals de naam al doet vermoeden zijn ze snotterig en smerig. 
 
We gaan terug naar het nu. Op tweede kerstdag heb ik weer eens een lekker Indiaas etenfeestje gemaakt. Voor het eerst maakte ik okra. En okra is een soort klein dun komkommertje, met gaatjes erin. Als je het in plakjes snijdt lijkt het op een soort wieltje. Okra is dus echt snoskommer! Ze zijn heel slijmerig van binnen, superranzig als je ze gaat snijden. Ze ruiken wel naar lekkere verse sperzieboontjes.
 
 
Maar goed ik had dus verzonnen dat ik dat ging eten, dus ik heb ze toch maar klaar gemaakt. Met wat uien en specerijen roerbakken en klaar. Door de schil blijven ze knapperig en ze smaken ook wel naar bonen. Je moeten alleen door de slijmerige draden heenkijken die aan je lepel hangen...
 
Bij de okra een biryani, kip curry, champignoncurry en tomatenchutney.
 

1 opmerking:

  1. snoskomer is gatverdamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen